Masalah Rambut Gugur.

5:42 PM Unknown 0 Comments

Adakah anda mengalami masalah keguguran rambut yang kronik?
Penat lihat gumpalan rambut di atas lantai dan bilik air?




Sama ada lelaki atau wanita, masalah keguguran rambut adalah disebabkan oleh beberapa faktor. Antaranya ialah hormon, genetik/keturunan, stress, penggunaan bahan kimia dan nutrisi yang tidak seimbang. Kekurangan zat galian dan vitamin tertentu adalah penyebab utama keguguran rambut.

Kekurangan mineral seperti 'Zinc' akan menyumbang kepada masalah keguguran rambut kerana tanpa zinc rambut akan menjadi rapuh. Ini menyebabkan kerosakan pada rambut dan juga rambut lambat untuk tumbuh semula. Zinc menggalakkan pertumbuhan sel dan tisu rambut yang baru dan membaik pulih dari dalam. Zinc juga dapat mengimbangkan kelenjar minyak di kepala dan secara tidak langsung mengelakkan rambut cepat gugur. Zinc juga menggalakkan tubuh untuk menggunakan protein untuk tujuan penumbuhan rambut yang baru secara lebih cepat dan berkesan.

Pengambilan zinc yang betul juga amat penting kerana zinc yang berlebihan dapat menghalang penyerapan garam mineral yang lain. Digalakkan pengambilan zinc tidak melebihi 60mg sehari. Dos yang bersesuaian adalah 11mg sehari.
Zinc Complex Shaklee mengandungi sebanyak 15 mg zinc dan 120 mg kalsium. Dos ini adalah sangat bersesuaian mengikut nilai yang disyorkan.



******Selain dapat menghalang keguguran rambut, Zinc juga penting untuk sistem imun, pertumbuhan sel-sel baru, penyembuhan luka dan penghasilan protein. Oleh itu, ianya amat sesuai untuk wanita lepas bersalin normal atau secara cesarian dan juga pesakit kencing manis untuk penyembuhan luka di kaki (diabetic foot ulcer).********


Testimoni Rambut Gugur Dengan Zinc Complex Shaklee






Khasiat Zinc Complex Shaklee 



Harga yang sangat berpatutan hanya RM 35.78 untuk sebotol yang mengandungi 120 biji tablet. Hanya sebiji sehari boleh tahan sehingga 4 bulan. Memang berbaloi.

SMS/Wassap 011-1291 9805/ain
SID 1076017

0 comments: