Vitamin terbaik untuk kecerdasan otak.

11:20 AM Unknown 2 Comments







1. Antioksida (Vitamin A,C dan E)

Antioksida dapat mengurangkan risiko penyakit jantung dan memastikan otak menerima oksigen yang cukup untuk berfungsi dengan sempurna.

- Carrots.
- Kekacang.
- Berries.
- Omega 3.






DHA  merupakan nutrien utama untuk otak, sistem saraf dan retina. Ia penting terutamanya pada 3 bulan terakhir perkembangan otak janin semasa di dalam kandungan.





Vitamin E untuk memulihkan kecederaan otak.


2. Vitamin B untuk 'de-stress'.

Vitamin B seperti folate,B6 dan B12 dapat mengurangkan tekanan. Vitamin B12 menyokong kesihatan saraf. Stres dan letih juga merupakan suatu lumrah dikalangan pelajar. B complex ternyata dapat membantu mengawal stress.

- Sayuran hijau.
- Ikan, produk tenusu dan daging.







3. Choline(kolina).

Menyokong memori yang kuat dan komunikasi antara saraf supaya lebih cekap dan pantas. Mereka yang mengalami strok juga digalakkan mengambil supplemen yangmengandungi kolina kerana dapat membantu perhubungan sel-sel saraf yang terjejas.

- Telur.
- Udang.
- Soya.


4. Magnesium.

Merangsang sel-sel saraf otak supaya berfungsi dengan optimum.  Penting untuk mereka yang memerlukan daya konsentrasi yang tinggi dalam pekerjaan harian mereka.

- Sayuran dan buahan.

Ostematrix mengandungi Magnesium yang penting untuk tulang dan fungsi saraf.


Set pelajar pintar dan cerdas untuk yang tersayang.




Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan vitamin semulajadi Shaklee yang bermutu tinggi ini, saya adalah wakil pengedar sah anda. Anda boleh hubungi saya untuk sebarang pertanyaan atau tempahan.
011-1291 9805/ain

2 comments:

  1. Harga yang berpatutan berbaloi untuk anda sekeluarga dan setanding dengan khasiatnya. Komen tentang sebarang pertanyaan anda di sini =)

    ReplyDelete
  2. Harga menarik untuk mealshake pada hari ini..siapa cepat dia dapat =)
    pm/sms/wassap 011-1291 9805.

    ReplyDelete