APA ITU OMEGA 3?

7:29 PM Unknown 0 Comments


    Omega 3 banyak terandung di dalam lapisan lemak ikan laut sejuk, alga, kekacang seperti walnuts. Terdapat 2 jenis lemak omega-3 :


1.       EPA & DHA .  Terdapat banyak di dalam ikan laut sejuk.

2.       ALA . Terdapat di dalam tumbuhan . Tidak mempunyai kebaikan seperti EPA & DHA.




   Selain kaya dengan omega-3(EPA & DHA), ikan memberi sumber protein, vitamin dan mineral yang banyak. Tambahan, ikan laut sejuk ini adalah rendah lemak tepu yang merbahaya.

Omega-3 memberi kesan positif kepada banyak jenis penyakit : penyakit jantung, kurang daya tumpuan untuk kanak-kanak, lelah, kanser danjuga  kemurungan.

'Penyakit adalah kebanyakannya disebabkan oleh proses inflamasi,dan minyak ikan ini adalah sangat bagus dalam mengurangkan proses inflamasi ini'. [Joseph C. Maroon, profesor neurologi di Pittsburgh University].



Kebaikan Omega 3(EPA &DHA) :

·         DHA adalah komponen lemak utama yang terdapat di dalam otak manusia. Mereka yang mengamalkan diet mempunyai omega 3 adalah kurang mendapat penyakit seperti Alzheimer(penyakit lupa di kalangan orang berumur). Mereka juga kurang mendapat serangan angin ahmar.


·         Omega 3 dapat mengurangkan sehingga 64% serangan kanser prostat. Ini berdasarkan kajian yang dibuat di Sweeden.


·         Omega 3 ini adalah merupakan sumber mineral yang penting bagi bayi dalam kandungan sehinggalah ke awal perkembangan kanak-kanak. Ini kerana otak mereka berkembang dengan sangat pantas hingga umur 4 tahun dan omega 3 adalah penting untuk otak.


·         Omega 3 bagus untuk jantung dan saluran darah sekaligus mengurangkan risiko serangan jantung dan menstabilkan tekanan darah.




   Namun, merkuri adalah punca utama pencemaran laut dan boleh menyebabkan sumber laut ini tercemar. Oleh itu kita mesti berhati-hati dalam memilih sumber laut terbaik yang tidak mengandungi bahan merbahaya seperti merkuri ini.



    Omega 3 semulajadi adalah sangat mahal dan sukar diperolehi seperti dari sumber salmon. Ini menyebabkan ianya jarang diambil di dalam diet kita. Omega Guard Shaklee ini adalah tulen dan bebas dari toksin seperti merkuri. Dihasilkan dari kajian yang teliti dan sumber yang terbaik.



Dapatkan promosi bulan ini. Sebotol Omega Guard Shaklee boleh dikongsi seluruh ahli keluarga dari kecik hingga dewasa. Memang sangat berbaloi dan untuk memperbaiki taraf kesihatan kita. InsyaAllah...







Buy 6 FREE 1. Apa yang akan anda dapat:

·         Keahlian percuma seumur hidup. Anda boleh memulakan bisnes bersama Shaklee dan mendapat harga yang lebih murah selepas ini.

·         Rebat tunai pada Disember 2014.

·         Percuma sebotol Omega Guard yang bernilai RM136.

0 comments: