KANSER UTERUS

3:55 PM Unknown 0 Comments




Uterus yang normal
Uterus:

Uterus adalah organ yang berongga berbentuk seperti buah pear. Ketulan yang tidak normal di dalam uterus akan dapat memberi kesan kepada tahap kesuburan wanita.


Fibroids boleh terjadi di dalam uterus atau lapisan-lapisan uterus.

 Uterine Fibroids:

Fibroids adalah ketulan pada lapisan otot dan ianya adalah bukan kanser. 

Bagaimana mahu mengesan: Kebanyakan wanita tidak mengetahui mereka mengalami fibroids sehinggalah secara tidak sengaja dikesan oleh doktor semasa pemeriksaan rutin di kawasan pelvik. Apabila doktor mengesan fibroid ini, ujian ultrasound melalui saluran vagina akan dilakukan untuk mengesahkannya. Di dalam sesetngah kes, wanita yang mempunyai fibroid ini akan mengalami simptom seperti sakit di bahagian pelvik atau pendarahan yang banyak semasa waktu haid. Pemeriksaan selanjutnya harusla dilakukan untuk mengenalpasti keadaan tersebut.
Simptom-simptom fibroids.


Rawatan: Pembedahan akan dilakukan untuk membuang ketulan tersebut. 'Myomectomy' iaitu pembedahan untuk membuang fibroid yang melekat di lapisan otot uterus adalah pilihan untuk wanita yang masih mahu mengandung. 'Hysterectomy' atau pembedahan membuang terus uterus wanita boleh dilakukan jika wanita tidak mahu mengandung lagi.


Tahap awal kanser uterus.

Kanser uterus.

Kanser sel boleh berlaku pada mana-mana lapisan uterus. Wanita yang lebih berusia mempunyai risiko yang lebih untuk mendapat kanser uterus ini. Risiko-risiko lain termasuklah wanita yang mula mendapat haid pada usia yang lebih muda, haid yang tidak teratur, wanita yang tidak pernah mengandung, kegemukan dan kencing manis.

Bagaimana mahu mengesan: Pendarahan yang tidak normal dan sakit semasa hubungan kelamin adalah tanda-tanda kanser uterus ini. Ultrasound akan dibuat dan seterusnya biospy iaitu sedikit tisu di bahagian uterus akan diambil untuk dilakukan ujian mengesan jenis sel-sel tersebut.

Biopsy tisu akan dilakukan untuk mengambil secebis tisu untuk diuji.

Rawatan: Pembedahan akan dilakukan untuk membuang sel-sel kanser tersebut. 'Hsyterectomy' iaitu seluruh uterus akan dibuang jika dikesan pada tahap awal. Ini untuk mengelakkan sel-sel kanser ini merebak kebahagian lain dan menjadi lebih agresif dan mengancam nyawa. Jika kanser didapati sudah merebak ke organ berhampiran seperti ovari, tiub fallopio dan lain-lain,pembedahan yang lebih intensif akan dilakukan untuk membuang organ-organ yang sudah merebak. Kemudian, doktor akan meneruskan rawatan sama ada radiasi, kemoterapi atau terapi hormon.





Ini antara testimoni Vivix yang saya ambil dari blog BEN ASHHARI.

“ Mak saya ada barah rahim dan dah nak operate, even dah nak operate saya masih bagi mak makan Vivix dan miracle happen selepas ambil Vivix , doc bagitahu yang kanser mak dah hilang “
Subhanallah ! Sangat terkejutkan dengan Testimoni dari customer Vivix ni, Allah sebaik2 penyembuh. Kite sebagai hamba-NYA perlu usaha & ikhtiar sebaik mungkin. 

Vivix ni adalah rawatan alternatif untuk mencegah kanser dan merawat kanser. Harganya sedikit mahal tetapi khasiatnya sangat mengagumkan. 

Vivix ini juga sangat sesuai untuk mereka yang mempunyai penyakit kronik seperti kencing manis,darah tinggi,jantung,serangan strok atau kolestrol tinggi. Ianya membaiki sel dari tahap selular dan membaiki kesihatan secara menyeluruh. Selain tu dapat bonus awet muda lagi.


Bahan-bahan hebat dalam VIVIX.
Berikut adalah bukti kajian ke atas Resveratrol.
  1. Laporan dari Annals of the New York Academy of Sinces 2011, kajian ke atas resveratrol menunjukkan ianya mempunyai kesan anti-kanser.
  2. Pada 2008, kajian pada kultur sel, kesan resveratrol menyekat kanser payudara dari terus berkembang di peringkat awal. Hasil kajian diterbitkan dalam Penyelidikan Pencegahan Kanser, kajian itu mendapati bahawa resveratrol membantu menghalang estrogen dari bertindak balas dengan molekul DNA dan membentuk sebatian yang menandakan permulaan pembentukan sel kanser.
  3. Tahun 2007, laporan oleh Biologi Kanser & Terapi, resveratol bertindak menjejaskan semua peringkat karsinogenesis (proses dimana sel-sel normal menjadi sel-sel kanser). 
  4. Satu lagi kajian tahun 2008 di dalam jurnal Karsinogenesis, menunjukkan bahawa resveratrol boleh membantu mencegah kanser prostat (mungkin disebabkan oleh kesannya terhadap hormon seks lelaki yang dipanggil androgen).


Semua orang pun boleh ambil vivix ni kerana banyak kahsiatnya.

 
Jangan lepaskan peluang untuk harga yang lebih murah.

Anda boleh membeli Vivix secara terus di sini.
KLIK SINI UNTUK MEMBELI VIVIX DI ESELL SHAKLEE

0 comments: